Communicatie

Je hebt in je campagnestrategie je centrale boodschap, thema’s en doelgroepen vastgesteld. Hoe breng je die boodschap nu zo effectief mogelijk over aan jouw kiezers? Daarvoor ontwikkel je een communicatiestrategie: hoe en wanneer breng je aan welke van je doelgroepen de voor hen bedoelde boodschap over en met welke middelen doe je dat? Ook in de campagnecommunicatie gaat het over de vraag: hoe kan ik met de beperkte middelen die ik heb zo effectief mogelijk zijn? Sociale en traditionele media zijn onmisbaar in elke campagne. Maar hoe maak je effectief gebruik van deze media? Hoe bereid je je voor op een interview? Hoe kun je je kiezers betrekken op sociale media? Daarover lees je hier meer.

Sociale media

Goedkoop, toegankelijk, effectief en een enorm bereik: geen campagne kan meer zonder sociale media. De kracht ervan zijn de gebruikers zelf.

Offline media (lokaal)

Optredens in traditionele media kosten niets en leveren doorgaans een groot bereik op. Ook lokale media zijn een belangrijke bron van informatie voor bewoners en worden veel gelezen en beluisterd.

Beeld

Bij communicatie denken we snel aan tekst: een persbericht, een geschreven bericht op Facebook of een interview in de krant. Maar niets is zo effectief voor het overdragen van een boodschap als beeld.