Hoe ben je als partij het hele jaar door zichtbaar? En hoe bereik je je doelgroepen op de meest effectieve manier? Deze modules geven daarvoor bruikbare handvatten.
De centrale boodschap is de kern van je campagne. In de centrale boodschap vertel je waar je partij voor staat, wat je speerpunten zijn voor deze campagne en wat je inzet is.
Om een campagnestrategie te kunnen ontwikkelen moet je je kiezers kennen. Waar wonen ze? Welke onderwerpen houden hen bezig? Wat moet er volgens hen veranderen in je gemeente? Door kiezersonderzoek uit te voeren kom je daar achter.
Communicatie is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Van voornamelijk gecontroleerde boodschappen die, meestal via journalisten, eenzijdig naar de samenleving ‘gezonden’ werden naar interactie en directe communicatie met de burger.
Een persbericht kan leiden tot gratis media-aandacht. Het enige wat je zelf hoeft te doen is het persbericht schrijven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als politieke partij wil je de kiezers laten weten waar je voor staat. Je gebruikt daarvoor bijvoorbeeld folders, nieuwsbrieven, je site en je verkiezingsprogramma. Als je schrijft op B1-niveau, kan de overgrote meerderheid van de lezers je tekst begrijpen